Processen

Såhär går adoptionsprocessen till i korta drag:
 
* Föräldrautbildning
* Medgivandeutredning
* Medgivande
* Ansökan skickas till landet
* Väntan på barnet
* Barnbesked
* Samtycke
* Resan till barnet
* Adoptionsbeslut
 
 
Kommer gå in mer djupgående i varje del lite senare, som ni märker ät detta något som inte bara "händer" det tar tid, kraft, energi och ett himla massa pappersinsamlande, förberedelser och sedan låååång väntan, jag tror att den kommer vara jobbigast, när man är mitt uppe i utredningen tror jag bara det kommer vara intenstivt men man känner iaf att man är aktiv, när man väntar på barnbesked, vet man ju inte när , bara att det tar ungefär viss tid, men det kan ta längre tid. Då tror jag det gäller att fylla dagarna, veckorna och åren med att ha roliga saker att se framemot, samtidigt som den planeringsmänniska som jag är så vill jag nog ha det mesta klart så när man får barnbesked kanske det mest är "små " saker kvar att fixa, som vår kursledare sa, så tror jag det är en bra del i processen, att få förbereda barnrummet tillsammans, längta, pyssla, jag tror det för oss ännu närmre varandra...få bestämma vad vi vill att vårt barn ska ha hemma hos oss fr att bli trygg o må så bra som möjligt....
 
Kram på er!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Resantilldej.blogg.se

30+are, gift sedan 5 år tillbaka med världens bästa. Vi har försökt få barn i 10 år, nu satsar vi allt på adoption!

Personligt
toppblogg.se
RSS 2.0